Khao Yai National Park en Phanim Rung - Reisverslag uit Nakhon Ratchasima, Thailand van michielenmarloes - WaarBenJij.nu Khao Yai National Park en Phanim Rung - Reisverslag uit Nakhon Ratchasima, Thailand van michielenmarloes - WaarBenJij.nu

Khao Yai National Park en Phanim Rung

09 Oktober 2012 | Thailand, Nakhon Ratchasima

Khao Yai National Park en Phanim Rung

Khai Yai National Park is een jungle park richting de grens met Cambodja. Vanuit het park hebben we twee excursies gedaan. De eerste was een excursie naar de vleermuis grotten. Deze grotten zitten vol met zo'n twee miljoen vleermuizen, jaa dat lees je goed. Wanneer het avond wordt komen al deze vleermuizen de grot uit om te gaan jagen op allemaal verschillende insecten. Het duurt ruim veertig minuten voordat alle vleermuizen de grot uit zijn. Ze komen met tientallen gelijk de grot uit en vormen samen één grote zwarte streep in de lucht. We stonden onder deze zwermen en dan hoor je de sonar-dinge van de vleermuizen, een heel vreemd geluid. In een andere grot, waar wat minder vleermuizen woonden, konden we echt naar binnen. Pikkedonker en overal vleermuizen. Het werd helemaal spannend toen we ontdekten dat er niet alleen vleermuizen woonden... De grotgenoten van de vleermuis waren veel te dikke en ook giftige spinnen en andere ontzettend grote, en wederom ook giftige, insecten. Held Michiel heeft zelfs deze dikke vette spinnen vast gehouden. Marloes bleef braaf op een afstandje staan. Wat ze na lang overwegen wel heeft vastgehouden was een slang(etje). Aan het eind van de toer stonden de ‘springs‘ op het programma. Dit was een bron half in de jungle met kraakhelder water, echt heel tropisch!

Jungle dag twee waren er minder insecten aanwezig. De eerste dieren die we zagen waren de hornbills. Dit zijn heel erg groot uitgevallen 'Van der Valk' vogels. Deze trouwe beesten leven altijd in koppels waarvan we er twee hebben gezien. Op het programma stond een drie uur lange wandeltocht dwars door de jungle maar vlak voordat we gingen brak er een tropische bui uit. Daar gingen we dan, ingepakt in ponchos en belachelijk hoge sokken in verband met de bloedzuigers. Na een paar stappen in de jungle zaten de eerste bloedzuigers al op de sokken. Wat een vieze kriebelige beestjes zijn dat. Gelukkig kun je ze wel met je vingers oppakken zodat je zo nu en dan je sokken ff schoon kan maken. De jungle wandeling was erg tof maar de ‘paden‘ waren wel ontzettend glad en modderig. Gelukkig hield het na zo'n half uur op met regenen en konden we wat beter om ons heen kijken. En toen zat hij daar, een dikke giftige groene slang. Later vond onze gids een dikke harige schorpioen! Geweldig wat een beest! Michiel die geen katten en honden durft aan te raken heeft de schorpioen zelfs even op zijn arm gehad.

Van Khao Yai naar Phanom Rung was Marloes op het busstation plots haar telefoon kwijt. Shit! Alles nagezocht, maar hij was echt weg. Vet raar want het was heel rustig op het busstation, we liepen bij elkaar en er was niemand echt bij ons in de buurt geweest. Dus of hij nu gejat is of uit Marloes haar diepe broekzak is gesprongen, Joost mag het weten. Voor de zekerheid wilden we wel even aangifte doen, je weet maar nooit wat je terug krijgt van je verzekering. De aangifte werd op een speciaal toeristen politiebureau gedaan. Er werkten zo'n tien mensen, ongeveer gelijk aan het aantal toeristen dat in de stad rond liep. De aangifte werd dan ook heel serieus genomen. Er gingen meteen zes mensen op zoek naar de telefoon. Er werden plaatjes van het telefoonmerk opgezocht en uitgeprint, er werd een rapport uitgetypt en er werd rondgebeld. Kortom een groot circus. In Nederland zou je echt niet zo serieus genomen worden... De telefoon kwam er helaas niet door terug. Maar we zijn in Azië en daar hebben ze heel veel telefoon voor weinig geld. Dus Marloes heeft zich meteen een nieuwe telefoon gekocht. En wat voor één, een supersnelle i-style Q2!

Vandaag zijn we naar een aantal tempels geweest die een voorproefje geven op de bekende tempels van Angkor. Deze tempels waren al heel mooi dus dat beloofd nog wat. Morgen gaan we naar Siem Reap, Cambodja!

Groet'n
M&M

• 09 Oktober 2012 - 14:52

Margriet:

Zo, klinkt echt weer supertof! Wat Michiel heeft, heb ik trouwens ook: geen honden of katten, maar een slang of spin is prima! Siem Reap vond ik ook heel gezellig, veel (backpack)toeristen en natuurlijk de uitvalsbasis voor Ankor Wat. XXX

• 09 Oktober 2012 - 17:18

Jody:

Wat beleven jullie toch veel leuke dingen, ben jaloers (behalve op de contacten met al die enge beesten). Veel plezier verder en hopelijk volgen er nog veel mooie verhalen! Duukskes!

• 09 Oktober 2012 - 20:42

Adri:

Ha jongelui, Ik heb de verhalen weer met plezier gelezen! Michiel heeft volgens mij wel een spits snuutje gekregen: een grilteller zou niet verkeerd zijn! Groeten Sr.

• 10 Oktober 2012 - 21:31

Marjet:

Wat ontzettend leuk om een kaartje uit verweggistan te ontvangen! leuk he!.
    Ik moet er niet aan denken al die enge beesten. Maar je maakt zo heel wat mee!
    Geniet ervan
    Liefs Marjet

• 11 Oktober 2012 - 10:02

Anneke:

Leuke verhalen weer!! En voor ons voldoende tips voor Thailand :D! Erg leuk!!

Geniet van Cambodja!

Kus!

• 17 Oktober 2012 - 22:30

Marian,Peter En Noor:

Hoi,
    Leuke reisverslagen en prachtige foto's.
    Heel veel plezier nog !
    Groetjes van ons