Moscow - Reisverslag uit Moskou, Rusland van michielenmarloes - WaarBenJij.nu Moscow - Reisverslag uit Moskou, Rusland van michielenmarloes - WaarBenJij.nu

Moscow

19 Augustus 2012 | Rusland, Moskou

Na 3 dagen Moskou is het nu tijd om op de Transsiberië express te stappen. We hebben tassen vol noodles, cup-a-soup en instant coffee. De afgelopen 3 dagen hebben we veel gelopen. Elke dag 9 uur op pad en 12 uur thuis. De hoogtepunten tot nu toe waren het graf van Lenin, een verlaten vliegveld en het Kremlin. We moesten dik een uur in de rij staan en werden 2 x gecontroleerd om uiteindelijk 3 minuten langs een gemummificeerde Lenin te lopen. Het stelde eigenlijk niet zoveel voor maar de hele act met 30 bewakers louche verlichting en het communistische donkerrood en zwart op de muren maakte het toch wel erg tof!

Het verlaten vliegveld was een beetje buiten het centrum. Het was een onofficiele attractie met twee vage russen bij de ingang van het terrein die 200 roepies entree vroegen. Michiel probeerde af te dingen maar dit werd niet gewaardeerd door de russen. Uiteraard wilde we het erg graag zien en hebben we betaald. Het was absoluut de moeite waard er stonden zeker 20 oude Sovjet straaljagers waaronder enkele MIG's en een stuk of wat oude helicopters. Je kon er op klimmen in klimmen en achter het stuur gaan zitten! Vooral alle jongens vonden dit erg tof!

Nu moeten we de trein halen.

Paka!

• 19 Augustus 2012 - 16:58

Mateman:

Hi, Michiel en Marloes,

Leuke foto's heb je er niet meer.
    Ik hoop dat jullie gauw weer terug komen.
    Pas op voor zakkenrollers.

Groetjes,

Fam. Mateman

• 20 Augustus 2012 - 08:36

Jurgen:

He reizigers!

Goed overgekomen dus? Zo te zien is het daar niet zo warm als hier. Het was hier gisteren 37 graden. Man wat een zweiten!
    Veel plezier in de trein. Doe de groeten aan Olga.

Groetjes Jurgen

• 20 Augustus 2012 - 09:47

Margriet:

Ha M&M!

Klinkt tof, vooral dat vliegveld! Goede treinreis, geniet van de noodles en het uitzicht!

xxx Margriet

• 21 Augustus 2012 - 10:46

Adri:

Ha M & M,

Mooi om te horen dat de start van de wereldreis prima verlopen is.
    Een heel relaxte treinreis gewenst en vermaak je in de trein.

Groet Sr.

• 21 Augustus 2012 - 18:23

Anneke :

Hoi Marloes en Michiel,

Wat klinken jullie eerste dagen tof zeg!! Zag ook al wat mooie foto's langskomen op facebook!! Gezien ons tripje naar Lowlands (wat erg leuk was en we hebben al gekeken waar we volgend jaar willen staan op de camping met z'n allen ;)) zie ik jullie berichtje nu pas!! Jullie zitten nu ondertussen al in de trein en zijn ergens tussen Moskou en Bejing ;). Geniet ervan en kijk uit naar jullie volgende reisverslag met alle avonturen!!

Dikke kus Anneke

• 21 Augustus 2012 - 19:02

Resie:

Ha M en M,

Zo'n mummie moet je gezien hebben natuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!! Nog ergens een mooie rode, communistische ster kunnen scoren of zie je dat soort attributen niet meer?
    Vermaok ow in de trein en hol ow goed met ow beiden!!
    Liefs,
    Rees

• 21 Augustus 2012 - 19:02

Resie:

Ha M en M,

Vermaok ow in de trein en hol ow goed met ow beiden!!
    Liefs,
    Rees

• 23 Augustus 2012 - 11:39

Mark (die Van Anneke):

Ziet er goed uit! Wat kost nou zo'n MIG? Bring me one!