5 dagen Transiberië en aankomst Irkutsk - Reisverslag uit Moskou, Rusland van michielenmarloes - WaarBenJij.nu 5 dagen Transiberië en aankomst Irkutsk - Reisverslag uit Moskou, Rusland van michielenmarloes - WaarBenJij.nu

5 dagen Transiberië en aankomst Irkutsk

23 Augustus 2012 | Rusland, Moskou

Zoals gezegd zijn we afgelopen zondag in de Transsiberie express gestapt. De coupes waren 4-persoons en opgedeelt in een stapelbed links en rechts. Tja, en wat doe je dan zoal 5 dagen in de trein? Nou; noodles maken, kaarten (ja, zelfs 31-en en jokeren), lezen (De Honger Spelen), Hiven en natuurlijk een beetje Vodka en Baltika drinken!
De trein stop behoorlijk vaak. Elke keer als de trein stopt komen de russische Baboushka's te voorschijn om vanalles te verkopen, zoals ijs, noodles, mors-dode vis en uien (?).

De trein gaat trouwens niet snel, ongeveer 80 a 100 kmh schatten we. We hebben in 5 dagen dan ook 'maar' 5193 km afgelegd (van de 7865 km). Met deze afstand moet je trouwens ook je klok 5 x vooruit zetten, je krijgt op deze manier wel een bizar gevoel van afstand!

Als laatste zijn we nu in Irkutst aangekomen met ons tienen, bestaande uit Europeanen en Australiers.

Tot de volgende wifi!

M&M

• 23 Augustus 2012 - 10:00

Karin:

Hallo Marloes en Michiel,
    Super om te lezen dat jullie reis goed verloopt. Al heel wat kilometers afgelegd dus. Nu even genieten bij het meer. En dan maar weer in de trein.
    Groeten Jan en Karin

• 23 Augustus 2012 - 10:56

Margriet:

Apart is dat he, dan krijg je pas een idee van hoe verschrikkelijk groot dat land is. Leuk jullie vannacht even gesproken (gewhatsappt) te hebben! Veel plezier!

• 23 Augustus 2012 - 11:42

Mark (weer Die Van Anneke!):

Wow, die trein ziet er schoner uit dan ik verwachtte! Leuk, dat jullie onderweg kunnen photoshoppen ;-)

Hebben jullie een beetje leuke celgenoten? :-P
    Ontzettend veel plezier!!!

• 27 Augustus 2012 - 19:28

Petra:

Ha,
    Heeeeeel veel plezier en een fijne reis gewenst.

Groeten vanuit Denekamp..

Petra

• 29 Augustus 2012 - 18:58

Brenda:

Heej, wat leuk om een beetje met jullie mee te kunnen reizen zo :)!
    Veel plezier nog de rest van de reis :D!

• 02 September 2012 - 00:02

Marja:

Ha Michiel en Marloes, en dan opeens is het allemaal zover en zijn jullie al een tijdje op reis. Leuk om te lezen, benieuwd naar het vervolg. Al weer een weekje aan de slag, na een tijdje heerlijk relaxen in Italie. Ik mail nog tips via mail, was er niet meer van gekomen. Lieve groet Marja